Demi ALLAH la Babi!!


Surprise? This is true story happened in Puchong..The story goes like this..

I was at the pasar malam after my class. Masa tgh jalan2 tengok pilihan yang ada, dengar suara kecoh2 kat belakang..

Pelajar A: Oiii Babi! Demi Allah la aku tak ambik barang dia!
Pelajar B: Iya la tu, bukan leh caya..
Pelajar A: Aku tak amekla babi.. Demi Allah!

and blablabla..menjerit2 plak tu. sampai pakcik murtabak tegur..

Aduyai..cantiknya bahasa kan? Aku memang pantang  betul la kalau dengar orang maki hamun, mencarut tapi selit2 nama Allah ni.. 

Lagi best, dedua budak tu masih dalam pakaian seragam sekolah. Macam Form 1-3 je.. Hmm,muda2 lagi mulut dah macam tu. Memang betul la pelajar sekolah makin kurang ajar. Kalau adik badik aku, memang nak kena la tu dengan abah..

Dan kebetulan hari ni banyak blog siarkan Youtube Video Pelajar Tumbuk Guru.

Dalam banyak entry, I kinda agree with Dahlia: Siapa Salah Siapa Benar.
TRUE: budak tu kurang ajar. Tapi, dalam masa yang sama, cikgu tu aku rasakan bodoh sebab dia yang memarakkan panas hati budak tu.

Dari gayanya, macam cikgu disiplin or yang pangkat tinggi. Sebab selalunya cikgu disiplin yang suka provok2 nih. Or cikgu yang perasan garang,hehe.

Dan macam cikgu Semenanjung yang bertugas di Malaysia Timur. Yang tak tahu bila dia patut stop provoking the student. Tegur apa tu dengan cara berdiri, sambil diperhatikan guru2 lain, dengan digicam?

Komen2 yang aku baca pun, ramai yang merendah2kan imej negeri Sabah & Sarawak sbb video ni. Orang yang itu pun aku rasa bodoh. Nampak sangat tak pernah berkawan dengan rakan seMalaysia dari Malaysia Timur. Setitik nila, habis rosak susu sebelanga ek? takde semangat 1 Malaysia sungguh!

Mungkin aku agak emosi sebab aku kerja melibatkan pelajar dan pelatih PLKN. Juga sebab aku baru je habis tengok Gridiron Gang. Aku cuma rasa, walaupun budak tu salah, cikgu tu telah menyebabkan dia buat lebih banyak kesalahan..Mak Bapak? No komen.

Atika Ramlan

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

No comments: