Grrrr!! Bad Mood Affecting My Blog

During my Blogwalking early in the morning, ramai jugak tanya-why bad mood?

Sebab semalam sehari suntuk kat workshop,betulkan aircond. Baru je awal May rabak almost 1K utk compressor n servis. Pastu kong lagi..

Rupanya Condenser plak buat hal!!! Yang paling geram pasal condenser tu, compressor yg baru beli aritu pun jahanam..aduyaiii.. gone 1K macam tu je. sebab sudahnya kena buat balik + condenser. so total? RM1280!!! 

Surely Cik Abang aku kena sound..sbb aku dah tnya, ok ke tak tukar condenser aritu-sbb owner kedai tu kata kena tukar. Bleh plak Cik Abang aku kata ok je..bleh tahan 2,3 bln. Aku tanya lagi, takkan jadi apa2 ke? Dia cakap takde,sbb mamat2 tu pun dah cuci2 condenser tuh..So I said, ok la. After 2bln ke baru tukar condenser.

Bila jadi camni, of cos la aku berapi sesangat.. Duit 1K gone macam tu. Baik takyah buat aritu..Aku bawak dia of cos la nak pendapat lelaki yang terer sangat pasal keta banding ppuan. Last2, jahanam gak.

Aku mmg nyampah la orang laki yang jenis tak reti kira duit ni. Main buaaaaaat je,macam duit tu ade banyak sangat. Aritu masa bln Mei pun, aku minta tlg-tanya la kedai baper bajet. Dia cakap, "Ala, dalam 600 je." Sekali bila dah siap, bil RM960!! WTF!! Sib baik ATM dekat je.. tu pasal la aku nyer marah berganda2..Menonong pegi kedai,trus nak buat itu ini tanpa tanya harga.

Atas sebab itula mood ceriaku ilang. Sbb mengalir airmata kat kedai bila tahu RM960 yang dah kuar tu just for nothing! PERIT tau tak keja n duit abes bodo je macam tu..

Penambah perisa: drpd kul 2-7pm kat situ. Igt bleh balik dah..skali ade bunyi2 pulak,tukar new compressor. sudahnya, tak dapat gi tusyen semlm. Arghh!! Duit kuar, pastu duit masuk plak tak dapat.

Atika Ramlan

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

No comments: